Presentació

L’estiu de 2002, el meu somni es va fer realitat quan la Fundació Teràpia a Cavall va obrir les seves portes i, per fi, podia oferir els beneficis del moviment del cavall a aquelles persones que ho necessitaven en el seu tractament terapèutic.

Sóc veterinària i la meva passió pels cavalls em ve des de petita. La malaltia d’una persona propera a mi, a qui li van diagnosticar una esclerosi múltiple, em va motivar a investigar com el moviment del cavall podia ajudar-la en la seva recuperació. Aquesta investigació em va portar a recórrer diferents centres d’Espanya i Europa on poder aprendre sobre això. I, finalment, va ser als EUA, on hi ha una llarga tradició i especialització en el camp de la hipoteràpia aplicada a persones amb discapacitat, on em vaig formar àmpliament i, a la fi de 1996, vaig rebre la certificació com a instructora en Equitació Terapèutica per NARHA (North American Riding for the Handicapped Association), el que em va convertir en la primera persona a Espanya i Europa amb aquesta certificació.

De tornada a Barcelona, ​​el meu objectiu va ser, i continua sent, compartir l’après, transmetre i aplicar com el cavall actua com a co-terapeuta al servei de les persones amb discapacitat o necessitats especials.

Observar les limitacions d’una sala tradicional de tractaments, unit al fet de desitjar combinar la meva passió com veterinària, amb el coneixement adquirit sobre el moviment del cavall, el meu amor per la natura i la meva il·lusió per convertir-me en fisioterapeuta infantil van donar com a resultat la creació de la Fundació Teràpia a cavall el 2002, l’únic centre de rehabilitació que inclou el moviment del cavall i el seu entorn en les sessions de fisioteràpia de nens amb afectacions neurològiques, i que ofereix un ambient on les persones puguin arribar a aconseguir els seus objectius terapèutics i lúdics en un entorn que dóna resposta a totes les seves necessitats físiques, emocionals, sensorials, de comunicació i tractament.

En 2014, vaig finalitzar els estudis de Fisioteràpia per la Universitat Internacional de Catalunya. I aquest mateix any, vaig rebre la Certificació Internacional en Hipoteràpia (American Hippotherapy Association) en els EUA

Actualment, el meu somni ha fet un pas més i la Fundació s’ha especialitzat els seus serveis centrant-los en l’atenció a la infància més precoç, entre els 18 mesos i els 12 anys. Els nostres usuaris són, principalment, de Barcelona i de ciutats situats en un radi d’uns 60 km de l’Ametlla del Vallès, on es troben les nostres instal·lacions.

És un plaer per a mi presentar-vos la Fundació Teràpia a Cavall (FTAC), una entitat sense ànim de lucre que, amb una combinació única de cavalls, teràpia i entorn natural, es dedicada a millorar la qualitat de vida de nens i nenes amb diversitat funcional o necessitats especials, ajudant-los a aconseguir els objectius terapèutics traçats, en un ambient relaxat, segur i divertit.

Benvinguts a la Fundació Teràpia a Cavall i gràcies per confiar en nosaltres,

Maria Teresa Llòria i Llàcer
Presidenta i directora de la Fundació Teràpia a Cavall

Filosofia

La nostra missió és ajudar els nens i nenes amb necessitats especials a què assoleixin el seu màxim potencial i que desenvolupin les habilitats motrius necessàries per créixer en autonomia personal i ser participants actius de les activitats de la vida diària.

Els nens aprenen molt millor quan s’ho passen bé i estan motivats, de manera que l’experiència de la fisioteràpia a cavall en un entorn natural, segur i afectuós es demostra molt positiva per al desenvolupament d’aquestes habilitats, i per a l’evolució i el creixement dels nens.

Des de la seva creació, la Fundació Teràpia a Cavall s’ha centrat en millorar la qualitat de vida de totes les persones que han passat per ella, ja siguin pacients, famílies, voluntaris, personal, patrocinadors o membres de la comunitat. El seu major desig és:

• Ser un referent internacional en la teràpia assistida amb cavalls (hipoteràpia).
  • Ser reconeguda com una organització d’excel·lència, sostenible i respectuosa amb el medi ambient, que vetlla, en tot moment, pel benestar dels cavalls del centre i del seu entorn natural.
  • Comptar amb un equip de professionals especialitzats i compromesos amb l’entitat.
  • Ser un centre respectat socialment, que ajuda els nens i les seves famílies a assolir els seus objectius i somnis.