Preguntes freqüents

FTAC incorpora la hipoteràpia com a eina en les sessions de fisioteràpia. No és una hípica convencional ni ofereix sessions d’equitació adaptada. FTAC cobreix les necessitats específiques del vostre fill / a quan:

• Necessita de constant posicionament o suport per mantenir l’equilibri assegut?
  • Necessita assistència freqüent per mantenir l’atenció o el nivell d’alerta?
  • Té necessitats especials mèdiques que poden requerir de coneixements més específics i preparació d’un terapeuta col·legiat?
  • Té freqüents rampells de conducta en resposta a estímuls sensorials?
  • Té problemes amb les habilitats motrius gruixudes i fines sobre les que treballar?
  • Li beneficiaria rebre el moviment del cavall en sessions més individualitzades?

Si heu contestat que “sí” a la majoria de les preguntes, llavors les sessions d’hipoteràpia d’FTAC són una bona elecció per al tractament del vostre fill / a.

És important proporcionar un informe mèdic que inclogui el diagnòstic, ja que el servei que rebrà és de fisioteràpia, de manera que s’ha de realitzar una planificació adequada de sessions terapèutiques que inclouran la hipoteràpia com a element diferencial i exclusiu.

Com que el tractament és individualitzat, la freqüència de les sessions d’hipoteràpia dependrà dels objectius que, després de l’avaluació inicial, es plantegin els terapeutes i la família, i pot ser una o dues vegades per setmana.

Durant les sessions, es maximitzen les mesures de seguretat, especialment, mentre es treballa amb els cavalls. L’equip el formen tres persones preparades i especialitzades en hipoteràpia.

Per raons lògiques, les sessions d’hipoteràpia tenen un cost superior al de la fisioteràpia en sala, ja que el manteniment de les instal·lacions, dels cavalls, el personal necessari (ja que fan falta tres persones per pacient), generen uns costos més elevats .

Tot i això, la fundació es fa càrrec del 50% del preu de la teràpia i, a més, compta amb un sistema de beques amb l’objectiu de fer accessible la fisioteràpia amb cavalls a totes les butxaques. I, el més important, que cap nen o nena que la necessiti hagi de renunciar-hi.

FTAC es troba situada a l’Ametlla del Vallès, a uns 30 km al nord de Barcelona, en una finca de més de 5.000 metres quadrats, especialment dissenyada i sense barreres arquitectòniques, en un entorn natural i totalment accessible.

L’accés a la finca s’ha de realitzar en vehicle, no hi ha transport públic proper. La fundació disposa d’una àmplia zona d’aparcament i un espai d’espera per a famílies, especialment preparat per als que van amb altres nens i nenes acompanyant a l’usuari.

Com en qualsevol altre tipus de teràpia, dependrà de l’usuari que la realitza. Hi ha nens que vénen durant curts períodes per a tractaments intensius, una o dues vegades a l’any, depenent de la patologia, i altres que ho fan durant períodes més llargs en sessions de setmanals.

La fundació preveu poder atendre els nens a partir dels 18 mesos fins als dotze anys, i que no superin els 60 kg de pes. La limitació de pes respon a la capacitat del terapeuta de garantir una mobilització segura durant el tractament, a més de ser el pes límit per al benestar dels nostres cavalls.

Tots els participants hauran de tolerar l’ús del casc i portar-lo durant la sessió de tractament amb el cavall.

Igual que amb altres estratègies de tractament, hi ha certes patologies, com, per exemple, l’al·lèrgia al pèl del cavall, que no aconsellen realitzar sessions d’hipoteràpia. Quan es realitza la primera avaluació, al costat de la documentació necessària, hi ha un apartat, que ha de ser emplenat per un metge, informant de possibles contraindicacions.

Els terapeutes de la Fundació Teràpia a Cavall incorporen el moviment del cavall (hipoteràpia) com una estratègia de tractament en les sessions de fisioteràpia. No oferim equitació adaptada, ja que aquesta és més mes una disciplina o activitat esportiva i ha de ser impartida per instructors en equitació adaptada qualificats.

Tens més dubtes? Posa’t en contacte amb nosaltres!

CONTACTA