LA FUNDACIÓ TERÀPIA A CAVALL CELEBRA EL SEU 15È ANIVERSARI

El diumenge 4 de juny la Fundació Teràpia Cavall va organitzar a les seves instal•lacions la festa de celebració del seu 15è aniversari, acte al que hi van assistir més de 160 persones, entre les quals l’alcalde Andreu González i la regidora de Benestar Social, Roser Ametller.

La festa, amb un marcat caràcter emotiu, va constar de diverses activitats.
A mida que arribaven les famílies dels infants que normalment assisteixen a la Fundació, familiars, amics i col•laboradores varen poder realitzar  diferents tallers, mentre altres coneixien les instal•lacions.

Gràcies a Anna Casals Lloria els infants varen passar una estona molt divertida escoltant i participant del seus contes d’arreu del mon.
El moment dels discursos, moment especial i molt sentit. Va obrir els parlaments, la nostra directora tècnica, fent un breu resum de les activitats d’aquest curs així com un repàs dels 15 anys t’historia, tenint unes paraules molt especials per a totes aquelles persones que han passat per la Fundació i per als que ja no hi son.

A continuació, en Marc Fuentes, un dels primers infants que vam atendre a la Fundació quan nomes tenia 2 anys i que ara anava a complir-ne 18, va tenir paraules d’agraïments per la tasca feta per tot l’equip de la Fundacio, professionals i voluntaris. Com la teràpia amb cavalls l’ha ajudat, tot i tenir paràlisis cerebral a aconseguir el seu somni, tenir la capacitat física suficient per fer els estudis d’entrenador de futbol. La seva passió. També va parlar la seva mare, l’Esther un gran puntual i suport per a en Marc. Va tenir paraules d’ànims i esperança per als pares i famílies que actualment acudeixen a la Fundació. Paraules encoratjadores per poder acompanyar als seus fills amb força a mes de recolzar i agrair els anys que marc va fer fisioteràpia amb nosaltres.

El president d’Honor, en Josep Lloria  Saez, va fer un breu resum de com  van ser els inicis de la Fundació  fins a arribar a aquest 15 anys. Un fort i sentit agraïment a totes les persones i entitats que han donat suport a que fos possible el nostre objectiu millorar la qualitat de vida dels infants amb discapacitat.
Per últim, l’alcalde de L’Ametlla del Vallès, Sr Andreu Gonzalez, va felicitar a l’equip de la Fundació per la seva feina  i va prometre un recolzament econòmic per a donar suport les nostres activitats.

A continuació, varen gaudir del refrigeri obsequi de Supermercat Carrefour de L’Ametlla del Vallès  amenitzada per la música de grup Forrest Glamp. Musica dels 80 que convidava a ballar a infants i grans.

Durant tot el dia tot i que a estones plovisquejava varen gaudir del sol que acompanyava a gaudir d’aquest dia tan especial en plena natura.

Gràcies a totes les persones que varen compartir aquest dia, amics, familiars, patrocinadors, per conèixer  a les nostres famílies i als seus infants.

La Fundació Teràpia a Cavall, amb seu a l’Ametlla del Vallès, és una entitat sense ànim de lucre dedicada a la millora de la vida de nens i nenes amb diversitat funcional o necessitats especials a través de la combinació de cavalls, teràpia i entorn natural. Amb aquesta combinació, la Fundació assoleix els objectius lúdics, educatius i terapèutics en un ambient relaxat, sa i divertit.

Un dels seus principals objectius és, doncs, proporcionar a nens i nenes amb necessitats especials una base per al desenvolupament de les activitats necessàries per a la seva autonomia personal, a través d’un tractament personalitzat de qualitat i innovador, incloent les activitats i teràpies assistides amb cavalls

Discurs de la Directora Tècnica
Benvolgudes famílies, amics i col•laboradors de la Fundació Teràpia a Cavall, l’any 20016 ha estat un any de canvis i noves metes, un any exigent.
Aquest any més de 35 nens  han confiat en el nostre sistema de tractament  realitzant sessions setmanals e inclús dos cops per setmana, observant-ne millores tan a nivell físic com a emocional i social.

La Fundació Teràpia a Cavall continua oferint servei a persones amb discapacitats físiques, psíquiques, emocionals o amb necessitats especials, amb mes de 1000 hores de sessions anuals.

Ha estat un any de consolidació del projecte de fisioteràpia assistida amb cavalls, gràcies a la certificació de la American Hippotherapy Certified Board.
Ha estat un any per afirmar, som un dels primers centres de rehabilitació de fisioteràpia pediàtrica que inclou el moviment del cavall al seu programa de tractament de forma setmanal i de forma individualitzada a nens d’entre 2 i 10 anys.
L’estimulació primerenca és el tractament terapèutic-educatiu destinat a impulsar i optimitzar el desenvolupament dels nens amb discapacitat i d’alt risc menors de sis anys.

L’objectiu principal és estimular el desenvolupament evolutiu global: motricitat, llenguatge, socialització i cognició, i promoure l’aprenentatge del nen amb discapacitat, prevenir deficiències associades i afavorir l’adaptació familiar i social.

Per poder dur a terme totes aquestes sessions hem comptat amb la participació dels 9 cavalls de la Fundació.
Cadascun d’ells son especials per el moviment, el caràcter i tamany fent que els nens necessitin una varietat de cavalls al llarg del seu tractament de rehabilitació. Ens importa i vetllem pel benestar dels nostres cavalls, permeten espais de descans després de les sessions, gaudint de sortides d’excursió, massatges..  motiu per el qual ens trobem en la necessitat de buscar nous cavalls que ens permetin oferir-li un descans i evitar l’esgotament tant físic com mental. Es per això que volem donar la benvinguda als dos nous cavalls, en Xato i Siddhârta que des de setembre entraran a formar part de l’equip de cavalls coterapeutes rebent carícies i pastanagues dels nostres nens. Volem agrair a la Familia Rabell per la donació de l’euga Siddarta de 17 anys i a la Familia de Jana, que varen pensar que en Xato  un cavall Hispanobreto de 16 anys seria un  cavall de terapia molt especial. Han estat  sent entrenats per Laia Jarne amb el suport de l’equip de voluntaris durant 6 mesos estant a punt per començar.

Mirant enrere sembla que va ser ahir que varem fundar aquesta entitat però ara celebrem els 15 anys i repassant les memòries hem recollit aquestes xifres: hem ofert sessions a mes de 550 infants i adults de ciutats i pobles tan lluny com Esparraguera, Castelldefels o Singapur, hem rebut l’ajuda d’unes 300 persones voluntàries que dia a dia ens han ofert els seus somriures i compromís, hem comptat amb la preuada col•laboració de 25 cavalls, tot per poder oferir mes de 13000 hores de sessions.

No m’agradaria finalitzar aquestes paraules sense abans rendir el meu més sincer agraïment als meus pares  que , m’han ofert el seu recolzament dia a dia, a la meva germana Imma que ha estat al meu costat fent créixer la Fundació estant a punt en qualsevol moment i a Nuria Garbi que des de l’any 2003 que es va incorporar  a la Fundació com a voluntària  ha estat al nostre costat, vetllant pel benestar dels cavalls i coordinant a l’equip de voluntaris. Gràcies!!

Gràcies a vosaltres pares i mares, dels que aprèn cada dia per deixar-nos a portar un granet de sorra  en el creixement dels vostres fills. A aquells que ja no hi son, Aida, Biel, Roser, Marti, Jana  aquí, que varem poder acompanyar un trosset de les seves vides i dels que he après  fortalesa, il•lusió  i ganes de viure.  Gràcies.
Gràcies a tots els voluntaris que d’una manera totalment desinteressada ofereixen el seu temps a les activitats de la Fundació.
També expressar el nostre agraïment a totes les persones, entitats i empreses que han recolzat les nostres iniciatives, i activitats sense elles no hagués estat possible complir amb la nostra raó de ser: millorar la qualitat de vida d’adults i nens amb discapacitats mitjançant activitats i teràpies assistides amb cavalls. Gràcies a l’aportació de Bankia en Acción 10 infants han rebut una beca del 30% per a realitzar sessions al llarg d’aquest curs.
Moltes gràcies pel vostre suport i esperem aquesta  celebració us permeti conèixer una mica mes les activitats que duu a terme l’equip de la Fundació Teràpia a Cavall.

Si l’any 2016 ha estat l’any de pensaments positius, volem que aquest any 2017 sigui un any ple de possibilitats.

Foto: Sra. Rosa Maria Pruna Esteve. Regidora d’Agricultura, Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de les Franqueses del Valles, Sr. Josep Llòria Saez, president d’Honor de FTAC, Ma Teresa Llòria, directora tècnica i actual presidenta de FTAC, Imma Llòria, membre fundador de FTAC i Sra Maria Teresa Serra Benach. Cap de l’Àrea d’ Agricultura, Territori i Sostenibilitat. Responsable Salut Pública. Ajuntament de les Franqueses del Vallès