COL.LABORACIÓ EN MASTER DE NEUROREHABILITACIÓ: HIPOTERÀPIA COM ESTRATEGIA DE TRACTAMENT

Sessió pràctica amb alumnes del Master de Neurorehabilitació 2018

Impartint seminari sobre “Hipoteràpia, estratègia de tractament de fisioteràpia i teràpia ocupacional” en el Master de NeuroRehabilitació.

El passat mes de desembre, la directora i fisioterapeuta de la Fundació Teràpia a Cavall va impartir un seminari sobre “Hipoteràpia, estratègia de tractament en pacients amb dany neurològic” dins del Master en Neurorehabilitació que organitza la Unitat d’Estimulació Neurològica i la Universitat de Vic.

Els 20 participants del màster – fisioterapeutes i terapeutes ocupacionals van poder conèixer de primera mà, como el moviment del cavall pot ser inclòs en les sessions de neurorehabilitació com una estratègia més de les diferents eines assistencials.

L’enfoc del programa del master integra aquestes diferents eines, com el concepte Affolter, Bobath, Perfetti, Optometria o la modulació pedagògica amb l’objectiu de que els estudiants sàpiguen fer un bon ú  s per a cada tipus de pacient neurològic, configurant tractaments individualitzats, personalitzats i adaptats a la seva evolució.

Durant els dos dies del master, els participants varen rebre formació teòrica per conèixer la biomecànica del cavall, la seva psicologia i comportament, l’efecte del moviment tridimensional sobre el pacient, indicacions i contraindicacions. Tambè tot una part practica en les instal.lacions de la Fundació Teràpia a Cavall a L’Ametlla del Vallès.
La millor manera d’entendre com es belluga i com es transmet el moviment es molt important poder sentir-ho mentre ets a llom del cavall.
Aprendre quin equipament i material de seguretat es pot escollir durant les sessions, i els diferents entorns – pista exterior, coberta i sala en els que es realitzen.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]